Fotografická soutěž pro studenty středních škol

30.listopad 2007

Internetové stránky: http://fotoakademie.cz/

Francie-Trouville 2008

23.listopad 2007

Všem studentíkům frankofilům a „frankofolům“:)

Na konec června a začátek července 2008 připravujeme již tradiční desetidenní zájezd do našeho partnerského Trouville sur Mer.

Podmínkou účasti je ubytování francouzských dětí při jejich návštěvě Vrchlabí v zimě 2009. Doufáme, že tato podmínka nebude překážkou, abyste vyrazili za poznáváním Normandie.

Zájemci, informujte se a hlaste u K. Guilbert nebo L. Paškové.

Informace o studiu ve školním roce 2008/2009

22.listopad 2007

Ve školním roce 2008/2009 bude otevřena jedna třída čtyřletého  studia (79-41-K/401 Gymnázium – všeobecné) a jedna třída osmiletého studia (79-41-K/81 Gymnázium).

  Na Gymnáziu Vrchlabí se vyučují základní všeobecně vzdělávací předměty, jazyk anglický, německý, francouzský, případně  ruský. V posledních dvou ročnících studia mohou studenti   volit tři předměty z řady nabízených možností seminářů / konverzace v cizím  jazyce, dějiny umění, semináře z přírodovědných předmětů, literární seminář, výpočetní technika, matematika, fyzika aj./. Studium je  zakončeno maturitní zkouškou.
  Studentům – vrcholovým sportovcům jsou umožňovány studijní úlevy vzhledem k jejich reprezentaci v oddílech nebo v reprezentaci  České republiky.
  Škola je připojena na internet, má vlastní internetovou stránku ( www.gymvr.cz ), na které lze najít další informace. Všichni studenti mají též  možnost užívat vlastní e-mailové adresy a přistupovat na internet.

Přijímací řízení:
  Přijímací řízení se koná v dubnu ( 21. 4. 2008 ).  Pozvánku k přijímací  zkoušce zašle ředitel gymnázia uchazeči nejpozději do čtrnácti dnů před  jejím konáním.

   Uchazeči o čtyřleté studium na naší škole,  kteří budou konat  přijímací zkoušku, budou zkoušeni z jazyka českého a matematiky. Z každé z těchto zkoušek a za prospěch v 1. a 2. pololetí 8. třídy. a v 1. pololetí 9. třídy se vytvoří pořadí a z nich celkové pořadí. Vážnost jednotlivých částí je 1:1:1. Bude přihlíženo k účastím v soutěžích (olympiády).  Pokud žák má výborný studijní průměr ve  všech třech sledovaných obdobích, může být přijat bez přijímacích  zkoušek (v roce 2007 to bylo do 1,20). Poměr přihlášení / přijatí byl 38/30.  Tuto skutečnost dodatečně stanoví a oznámí přijímací komise na základě  počtu přihlášek. K testování studentů budou použity testy společnosti Scio. 

    Uchazeči o osmileté studium gymnázia budou všichni zkoušeni z českého jazyka, matematiky  a obecných studijních předpokladů . Z těchto  částí se  vytvoří jednotlivá pořadí a z nich celkové  pořadí. Dále se utvoří pořadí z prospěchu v 1. a 2. poletí 4. třídy a v 1. pololetí 5. třídy.  Vážnost  jednotlivých  částí  je  2:1.  V roce 2007  poměr přihlášení / přijatí byl  39 / 30.
K testování studentů budou použity testy společnosti Scio.

Své dotazy můžete psát na gymnasium@gymvr.cz

 Všem zájemcům o studium na naší škole přejeme mnoho úspěchů  v přijímacím řízení!
 Vrchlabí 16.11.2007                                                                 Mgr. Miroslav Šafránek
                                                                                                         ředitel školy
 

MATURITNÍ OKRUHY Z BIOLOGIE 2007/08

10.listopad 2007

OKRUHY MATURITNÍCH OTÁZEK Z BIOLOGIE 2006-07

1. Biologie a charakteristika života
biologické disciplíny, obecné vlastnosti živých soustav, taxonomie živých soustav, jedinec, druh, stupně uspořádanosti živých soustav, rozdíly mezi živou a neživou přírodou
2. Buňka
prokaryotická buňka, eukaryotická buňka, transport látek přes membránu, osmotické jevy v buňce
3. Chemické složení živých soustav
prvky, anorganické a organické látky
4. Metabolismus živých soustav
metabolismus, dělení organismů dle charakteru metabolismu, přenos látek v buňce, fotosyntéza, uvolňování energie v buňce
5. Rozmnožování živých soustav
rozmnožování organismů, rozmnožování buňky
6. Vznik a vývoj života
představy o vzniku života na Zemi, evoluce živých soustav
7. Viry a prokaryotické organismy
viry – charakteristika, stavba těla, rozdělení, rozmnožování, průběh virové infekce, virová onemocnění, bakterie, sinice – stavba těla, rozdíly, způsob výživy, význam bakterií a sinic
8. Jednobuněční
obecná , rozmnožování, systém, zástupci
9. Rostliny
anatomie a morfologie rostlin, pletiva, orgány, fyziologie – vodní režim, metabolismus, minerální výživa, růst, ontogeneze, rozmnožování, pohyby, dráždivost, systém rostlin
10. Houby
obecná charakteristika hub, význam, systém
11. Živočichové
stavba těla, hierarchie, tkáně, tělní pokryv, opora těla, pohyb, příjem, transport a výdej látek v těle živočichů, nervová regulace, smyslové orgány, základy etologie živočichů, rozmnožování a ontogeneze, systém živočichů
12. Biologie člověka
kosterní a svalová soustava, oběhová soustava a imunitní systém, dýchací soustava, trávicí soustava, metabolismus, vylučovací a kožní soustava, termoregulace, kontrolní a řídící systémy – nervová soustava, hormony, smyslová ústrojí člověka, pohlavní soustava a vývoj jedince po narození, fylogenetický vývoj člověka
13. Genetika
molekulární základy dědičnosti, genetika buňky, genetika organismů a populací, genetická proměnlivost, genetika člověka
14. Ekologie
organismy a prostředí, ekologie populací, společenstev a ekosystémů, biosféra a člověk, ochrana a tvorba životního prostředí
15. Půda jako geologický útvar (pouze víceleté gymnázium)
vznik, složky, vlastnosti, třídění – půdní  druhy, typy – charakteristika, využití
činnost vnitřních a vnějších geologických činitelů charakteristika, příklady, činnost rušivá a tvořivá
 
 
Ve Vrchlabí 1.11.2006     Mgr.Martina Plojharová

MATURITNÍ OKRUHY Z FRANCOUZŠTINY 2009/10

8.listopad 2007
Okruhy k maturitní zkoušce z jazyka francouzského – školní rok 2007/2008

§ Famille

§ Vêtements, la mode

§ Temps libre

§ Logement

§ France

    • système politique
    • système scolaire
    • géographie
    • Paris

§ République tchèque

    • système politique
    • système scolaire
    • géographie
    • Prague

§ Fêtes, traditions françaises et tchèques

§ Santé

§ Restaurant, les repas traditionnels

§ Les achats, les courses

§ Francophonie

§ Culture – cinéma, littérature

§ UE, ONU


Grammaire:

  • Verbes: AVOIR, ETRE
  • Articles – défini, indéfini, partitif,
  • Démonstratifs
  • Possessifs – adjectifs possessifs

- pronoms possessifs

  • Pronoms relatifs
  • Présent
  • Verbes pronominaux
  • Prépositions
  • Présent pouvoir, vouloir, devoir
  • Verbes pronominaux
  • Prépositions
  • Négation
  • Interrogation
  • Impératif
  • Futur proche
  • Futur simple
  • Passé composé
  • Imparfait
  • Pronoms
  • Conditionnel
  • Subjonctif


Bon courage à tous!

Lucie Pašková

Výroční zpráva školy 2006/07

2.listopad 2007

Ke dni 30.10.2007 schválila školská rada Výroční zprávu školy za šk. rok 2006/2007