Fotografická soutěž pro studenty středních škol
30.listopad 2007Internetové stránky: http://fotoakademie.cz/
Internetové stránky: http://fotoakademie.cz/
Všem studentíkům frankofilům a „frankofolům“:)
Na konec června a začátek července 2008 připravujeme již tradiční desetidenní zájezd do našeho partnerského Trouville sur Mer.
Podmínkou účasti je ubytování francouzských dětí při jejich návštěvě Vrchlabí v zimě 2009. Doufáme, že tato podmínka nebude překážkou, abyste vyrazili za poznáváním Normandie.
Zájemci, informujte se a hlaste u K. Guilbert nebo L. Paškové.
Ve školním roce 2008/2009 bude otevřena jedna třída čtyřletého studia (79-41-K/401 Gymnázium – všeobecné) a jedna třída osmiletého studia (79-41-K/81 Gymnázium).
Na Gymnáziu Vrchlabí se vyučují základní všeobecně vzdělávací předměty, jazyk anglický, německý, francouzský, případně ruský. V posledních dvou ročnících studia mohou studenti volit tři předměty z řady nabízených možností seminářů / konverzace v cizím jazyce, dějiny umění, semináře z přírodovědných předmětů, literární seminář, výpočetní technika, matematika, fyzika aj./. Studium je zakončeno maturitní zkouškou.
Studentům – vrcholovým sportovcům jsou umožňovány studijní úlevy vzhledem k jejich reprezentaci v oddílech nebo v reprezentaci České republiky.
Škola je připojena na internet, má vlastní internetovou stránku ( www.gymvr.cz ), na které lze najít další informace. Všichni studenti mají též možnost užívat vlastní e-mailové adresy a přistupovat na internet.
Přijímací řízení:
Přijímací řízení se koná v dubnu ( 21. 4. 2008 ). Pozvánku k přijímací zkoušce zašle ředitel gymnázia uchazeči nejpozději do čtrnácti dnů před jejím konáním.
Uchazeči o čtyřleté studium na naší škole, kteří budou konat přijímací zkoušku, budou zkoušeni z jazyka českého a matematiky. Z každé z těchto zkoušek a za prospěch v 1. a 2. pololetí 8. třídy. a v 1. pololetí 9. třídy se vytvoří pořadí a z nich celkové pořadí. Vážnost jednotlivých částí je 1:1:1. Bude přihlíženo k účastím v soutěžích (olympiády). Pokud žák má výborný studijní průměr ve všech třech sledovaných obdobích, může být přijat bez přijímacích zkoušek (v roce 2007 to bylo do 1,20). Poměr přihlášení / přijatí byl 38/30. Tuto skutečnost dodatečně stanoví a oznámí přijímací komise na základě počtu přihlášek. K testování studentů budou použity testy společnosti Scio.
Uchazeči o osmileté studium gymnázia budou všichni zkoušeni z českého jazyka, matematiky a obecných studijních předpokladů . Z těchto částí se vytvoří jednotlivá pořadí a z nich celkové pořadí. Dále se utvoří pořadí z prospěchu v 1. a 2. poletí 4. třídy a v 1. pololetí 5. třídy. Vážnost jednotlivých částí je 2:1. V roce 2007 poměr přihlášení / přijatí byl 39 / 30.
K testování studentů budou použity testy společnosti Scio.
Své dotazy můžete psát na gymnasium@gymvr.cz
Všem zájemcům o studium na naší škole přejeme mnoho úspěchů v přijímacím řízení!
Vrchlabí 16.11.2007 Mgr. Miroslav Šafránek
ředitel školy
OKRUHY MATURITNÍCH OTÁZEK Z BIOLOGIE 2006-07
1. Biologie a charakteristika života
biologické disciplíny, obecné vlastnosti živých soustav, taxonomie živých soustav, jedinec, druh, stupně uspořádanosti živých soustav, rozdíly mezi živou a neživou přírodou
2. Buňka
prokaryotická buňka, eukaryotická buňka, transport látek přes membránu, osmotické jevy v buňce
3. Chemické složení živých soustav
prvky, anorganické a organické látky
4. Metabolismus živých soustav
metabolismus, dělení organismů dle charakteru metabolismu, přenos látek v buňce, fotosyntéza, uvolňování energie v buňce
5. Rozmnožování živých soustav
rozmnožování organismů, rozmnožování buňky
6. Vznik a vývoj života
představy o vzniku života na Zemi, evoluce živých soustav
7. Viry a prokaryotické organismy
viry – charakteristika, stavba těla, rozdělení, rozmnožování, průběh virové infekce, virová onemocnění, bakterie, sinice – stavba těla, rozdíly, způsob výživy, význam bakterií a sinic
8. Jednobuněční
obecná , rozmnožování, systém, zástupci
9. Rostliny
anatomie a morfologie rostlin, pletiva, orgány, fyziologie – vodní režim, metabolismus, minerální výživa, růst, ontogeneze, rozmnožování, pohyby, dráždivost, systém rostlin
10. Houby
obecná charakteristika hub, význam, systém
11. Živočichové
stavba těla, hierarchie, tkáně, tělní pokryv, opora těla, pohyb, příjem, transport a výdej látek v těle živočichů, nervová regulace, smyslové orgány, základy etologie živočichů, rozmnožování a ontogeneze, systém živočichů
12. Biologie člověka
kosterní a svalová soustava, oběhová soustava a imunitní systém, dýchací soustava, trávicí soustava, metabolismus, vylučovací a kožní soustava, termoregulace, kontrolní a řídící systémy – nervová soustava, hormony, smyslová ústrojí člověka, pohlavní soustava a vývoj jedince po narození, fylogenetický vývoj člověka
13. Genetika
molekulární základy dědičnosti, genetika buňky, genetika organismů a populací, genetická proměnlivost, genetika člověka
14. Ekologie
organismy a prostředí, ekologie populací, společenstev a ekosystémů, biosféra a člověk, ochrana a tvorba životního prostředí
15. Půda jako geologický útvar (pouze víceleté gymnázium)
vznik, složky, vlastnosti, třídění – půdní druhy, typy – charakteristika, využití
činnost vnitřních a vnějších geologických činitelů charakteristika, příklady, činnost rušivá a tvořivá
Ve Vrchlabí 1.11.2006 Mgr.Martina Plojharová
§ Vêtements, la mode
§ Temps libre
§ Logement
§ France
§ République tchèque
§ Fêtes, traditions françaises et tchèques
§ Santé
§ Restaurant, les repas traditionnels
§ Les achats, les courses
§ Francophonie
§ Culture – cinéma, littérature
§ UE, ONU
Grammaire:
- pronoms possessifs
Bon courage à tous!
Lucie Pašková
Ke dni 30.10.2007 schválila školská rada Výroční zprávu školy za šk. rok 2006/2007