V rámci snahy rozšířit paletu metod výuky o projektové vyučování s důrazem na tzv. klíčové kompetence (dovednosti) jsme před a po jarních prázdninách na Krkonošském gymnáziu uspořádali dva projektové týdny (fotogalerie: týden první i druhý). Studenti z Vrchlabí i Hostinného ve skupinách plnili rozličná zadání, jejichž výstupy (často hmatatelné výrobky) ostatním na závěr každého dne prezentovali. Druhé a páté ročníky osmiletého a první ročníky čtyřletého gymnázia si vyzkoušely, jaké je naplno absolvovat polovinu pracovní doby – aktivně a se zodpovědností za výsledek.
My učitelé jsme si zase vyzkoušeli, jaké to je, když nemůžeme oslňovat posluchače svými pečlivě připravenými a utříděnými vědomostmi, ale jen zpovzdálí sledovat a usměrňovat skupinovou práci. Během několika hodin studenti vytvořili vzdělávací podcast, velkoformátovou mapu zachycující některý z velkých dějinných okamžiků, vzdělávací plakát… a že dokázali mobily, počítače i umělou inteligenci využít efektivně a kreativně s výsledkem (téměř) profesionálním. To vše probíhalo pod odborným vedením dr. Miroslava Slowika z TUL.
Dění prvního týdne shlédli i naši hosté: radní KHK a stínová ministryně školství Jana Berkovcová (ANO) a ředitel Nadačního fondu Škoda Auto Ladislav Kučera.