Bratry Michálkovy (7. A) vyhlásila porota krajského kola debatní soutěže Studentská Agora dvěma z celkově tří nejlepších debatérů! Postup do státního kola, ve kterém zvítězil tým Gymnázia Joachima Barranda z Berouna, nám ale těsně unikl.
Státní vysoké školy by měly být zdarma pouze pro občany ČR. Města v ČR by měla do center zakázat vjezd automobilů se spalovacími motory. ČR by v rámci předsednictví EU měla prosazovat přijetí nových členů. Taková a další podobná témata čekala debatéry vrchlabského gymnázia v krajském kole debatní soutěže Studentská Agora. Studenti gymnázií z královéhradeckého kraje se měli utkat v pravidly svázané debatě na témata předem známá i neznámá ve Studijní a vědecké knihovně v HK. Do soutěže na poslední chvíli zasáhl covid, a tak se naši studenti utkali nakonec „jen“ s družstvem z Biskupského gymnázia v Hradci Králové. Mrzela nás hlavně neúčast studentů našeho druhého pracoviště v Hostinném, ze kterého nás jeli podpořit dva studenti M. Antoš a M. Voňka. Naopak příjemná byla účast krajského radního, náměstka hejtmana pro oblast školství a sportu, Arnošta Štěpánka, který studenty v jejich snažení podpořil a odpověděl také na jejich dotazy.
Jádro našeho družstva tvořili studenti 7. A – M. Vitvarová, A. Knobová, M. Diblíčková, M. a Š. Michálkovi; druhou polovinu družstva tvořili A. Randáková (3. B), V. Krampera a V. Zábranský (6. A), Matouš Kuřík (2. B), J. Hájková a D. Dvořák (5. A). Toto pestře poskládané družstvo se postavilo studentům politologického semináře maturitního ročníku hradeckého gymnázia. Hned první debatou si naši studenti vydobyli respekt soupeře a svedli s ním přinejmenším vyrovnaný souboj v celkem osmi debatách. Naděje na postup do celostátního kola vypadala reálněji ve chvíli, kdy porota vyhlásila první dva ze tří nejlepších debatérů dne: Matouše Michálka a Šimona Michálka. Bohužel nakonec dala porota přednost asi vyrovnanějšímu výkonu starších studentů a jejich pojetí debaty.
Neslavíme sice postup, ale během pravidelných tréninků a samostatné přípravy studenti získali sebevědomí a schopnost obhajovat dané stanovisko v debatě a najít pro něj relevantní argumenty.